Uz situāciju balstīta līderība

Uz situāciju balstīta līderība

Organizācijas teorijā uz situāciju balstīta līderība ir modelis, kura mērķis ir panākt, lai līderi pielāgotu savu pieeju un darba metodes atbilstoši katra komandas dalībnieka pašreizējai situācijai. 20. gadsimta 60. gados Pols Hersijs un Kens Blančards izveidoja līderības modeli, kas vēlāk tika pilnveidots. Šī modeļa pamatā ir ideja, ka atbilstoša līdera uzvedība ir atkarīga no darbinieka motivācijas līmeņa, kompetences, pieredzes un ieinteresētības uzņemties atbildību.

Mēs kā ģimenes uzņēmums, kas darbojas 21 tirgū, pastāvīgi strādājam pie savas līderības attīstības. Turklāt mēs jau 45 gadus sadarbojamies ar uzņēmējiem un uzņēmumu vadītājiem, tāpēc mēs tev labprāt palīdzēsim ar darba vietas interjeru un veicināsim tavas zināšanas par līderību, piemēram, uz situāciju balstītu līderību.


Kas ir uz situāciju balstīta līderība?

Šis līderības modelis ir vērsts uz personu, nevis uz veselu nodaļu vai organizāciju. Līderim sava rīcība jāpielāgo katram komandas dalībniekam jeb sekotājam - šis ir bieži lietots termins. Darbinieki tiek vērtēti, ņemot vērā viņu kompetences un iesaistes līmeni. Balstoties uz šo vērtējumu, līderis izvēlas piemērotāko pieeju. Mērķis ir katram komandas dalībniekam nodrošināt apstākļus, lai darbinieks attīstītos un sasniegtu pilnu potenciālu. 


Četri pilnveides līmeņi uz situāciju balstītā līderībā

Lai palīdzētu līderim interpretēt savas komandas dalībnieku vajadzības, ir pieejams modelis, kura pamatā ir dažādas kompetences un iesaistes kombinācijas. Piemēram, jaunpieņemtu darbinieku var vadīt augsta motivācija, bet viņam trūkst darba pieredzes, savukārt kāds, kas ilgi atrodas amatā, var būt vīlies savā darbā un viņam pietrūkst motivācijas pilnveidei un uzlabojumiem. Lai pietuvotos mērķim - pašpaļāvībai un augstai motivācijai darbā, šiem diviem darbiniekiem ir jāpiemēro dažāda veida vadības stili.

Situatīvās līderības teorija

Vadības stili uz situāciju balstītā līderībā?

Vadības stili ir saistīti ar to, kā līderis izvēlas piešķirt uzdevumus un komunicēt ar saviem darbiniekiem. Līdera pieejamība un izveidoto darba attiecību veids ir daļa no vadības stila. Divi galvenie uzvedības veidi ir pamācoša uzvedība un atbalstoša uzvedība.

Lasiet par to, kā vislabāk saņemt un sniegt konstruktīvu kritiku



Pilnveides līmenis un vadības stils

Vispirms izvērtējot, kurš no četriem pilnveides līmeņiem vislabāk raksturo darbinieka situāciju, vadītājs var izvēlēties līdera stilu ar atbilstošo skaitli. Pirmajam pilnveides līmenim (U1) ir piemērots uz situāciju balstīts vadības stils (S1) utt. Piemēram, ja jaunam darbiniekam ir zema kompetence, bet augsta iesaiste, viņš ir U1 grupā. Šajā gadījumā ir nepieciešams norādošs vadības stils jeb S1.

Šeit var izlasīt vairāk par līderību


Kopsavilkums

Uz situāciju balstīta līderība ir līderības modelis, ko 20. gadsimta 60. gados izveidoja Pols Hersijs un Kens Blančards. Šis modelis veidots, balstoties uz darbinieka pilnveides līmeņa novērtējumu un līdera pielāgošanos atbilstošajam vadības stilam. Mērķis ir attīstīt darbinieka iesaisti, motivāciju un kompetenci.

BUJ

Uz situāciju balstītā līderībā līderiem jāsniedz norādījumi un motivācija, kas nepieciešama atsevišķiem darbiniekiem. Tas ietver arī atsauksmju sniegšanu par darbinieku veikumu.
Pastāv četri sekotāju tipi, ko definē dažādas kompetences un iesaistes kombinācijas.
Organizācijas teorija ir organizāciju pētījums. Organizācijas teorija ietver organizāciju, to struktūras un darbības, kā arī darba metožu pētīšanu un aprakstīšanu.
Zināšanas nozīmē, ka cilvēks kaut ko zina. Kompetence nozīmē, ka cilvēks var kaut ko paveikt.
Faktori, kas var būt motivējoši darbā, ir atzinība, atbildība, pilnveidošanās iespējas un spēja ietekmēt darbu.

Saņem AJ jaunumus savā e-pastā

Mēs Tev nosūtīsim informāciju par īpašajiem akcijas cenu piedāvājumiem, jaunākajām precēm un praktiskiem ieteikumiem telpu iekārtošanai!
Pieraksties mūsu jaunumu vēstulei šeit!
Lūdzu uzgaidi...
*Nospiežot pogu Nosūtīt, apstiprinu, ka piekrītu privātuma politikai.